Decît să trăim în genunchi mai bine murim în picioare!

Crăciunul pentru creştini. Să revendicăm Crăciunul.

Posted in Cugetări, Work Buy Consume Die by Mirean on 06/01/2017

sf-nicolae-mos-craciunE Ajunul Crăciunului. Ne aflăm aici după perioada postului. Am aflat că în perioada acestui post, vânzările la produse lactate şi din carne au crescut atât de mult încât, retailer-ii, nu producătorii (?!), au fost nevoiţi să ridice preţurile. Am văzut în şcoli reclame care ne fericeau că ne place să colindăm, doar e singura activitate din care mai facem un ban. Am fost bântuiţi din nou de Moş Crăciunul roşu, gras, răguşit de la coada deja tradiţionalilor reni. Anul acesta l-am văzut si beat, neţinând seama de îndemnul la moderaţie promovat de o firmă producătoare de bere. Am văzut rromi isteţi venind acasă de Crăciun cu avionul pe banii francezilor ca să taie porcii cumpăraţi acu’ un an tot din banii franţujilor, tot pe promisiunea că nu se mai întorc vreo doi ani la ei. Am văzut că agenţiile de turism le-au şi reţinut locul pentru drumul în Franţa după Sânt’ Ion. Am văzut sistem de iluminare pe un pod cu 600 000 de euro, brad din 300 de tone de oţel cu trei kilometri de instalaţii care va consuma 151 de megawatti, un cadou de la banca Millennium. Azi un copil mi-a cerut resturi de lumănări că le-au tăiat curentul, n-au de unde plăti factura. Nu pot să-i dau, că’s cuprinse în pangar, da’i dau de alea mici, albe şi rotunde, că oricum sunt mai bune şi ţin mai mult. Ieri alţii de vreo şapte ani s-au împărtăşit. Toţi cred că ei au trei ani, aşa le spune mama. Azi aceiaşi “m-au colindat”. Vai de mama ei colindă… Le-am dat bani, dar şi-u umplut gurile cu “turtce” că’s dulci şi acu’ apucă la ele. Peste un sfert de ceas îl vad pe tatăl unuia dintre ei, într-o mână ţine câteva pungi de chips-uri, de cealaltă atârna greu plasa cu bere.

La magazine în sat e coadă, traficul e dat peste cap, supermarket-urile sunt pline. După Vecernie colindele noastre sună bine, că Biserica e goală şi are rezonanţă.

Hristos e însingurat de Crăciun.

Să revendicăm Crăciunul.

Pentru că noi creştinii am stricat Crăciunul şi ne-am învăţat să punem pe masă opulente bunătăţi, să aplaudăm josnic inaugurări stupide de brazi artificiali ca tot ceea ne înconjoară, să căscăm gura la risipiri de bani publici în luminiţe pe poduri, mii de megawatii arşi pe coteţe sau poduri reci suntem datori să redăm lumii Crăciunul.
Crăciunul fie al rugăciunii.

Naşterea lui Hristos să vă fie de folos.

Iar de nu vreţi aşa, vă urez:

Consum Fericit!

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ioanc said, on 06/01/2017 at 16:58

    Asa cum cei 3 magi, smeriti si plini de credinta au urmat Lumina, iar la capatul calatoriei lor l-au vazut pe Hristos, asa si noi sa le urmam exemplul, sa umplem golul din inimile noastre, ca la finalul calatoriei sa-L vedem aievea pe Hristos Dumnezeu.

    Hristos S-a nascut! Slaviti-L!

  2. Celia said, on 07/01/2017 at 14:28

    Hello, I enjoy reading all of your article.

    I wanted to write a little comment to support you.


Lasă un răspuns