Decît să trăim în genunchi mai bine murim în picioare!

Crucea, de Grigore Vieru

Posted in Poezie by Muritor on 30/01/2013
Grigore Vieru (1935-2009 d.Hr.), poet basarabean

Grigore Vieru (1935-2009 d.Hr.), poet basarabean

Ştiam că tot
Ce în mare se varsă
Cale întoarsă nu are.
Apropiatu-m-am de cîntec,
Fiind Ţara departe şi alt
Sprijin, alt reazăm
Neavînd.
Toate în jur
Se întindeau străine,
Iar singurul loc de întîlnire cu el
Era cel de pe cruce.
Da, numai crucea
Ne aparţinea.
Cu mare dispreţ
Împinsu-ne-au cu piciorul
Chiar de pe ea.
Şi-atunci n-am mai putut
Îndura umilinţa,
Am luat sabia-n mînă,
Şi, cum am ştiut,
Cum am putut
Crucea ne-am apărat.
Tagged with: ,

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. pongogonzo said, on 31/01/2013 at 12:01

    Reblogged this on pongogonzo.

  2. adorcristy said, on 15/04/2014 at 14:06

    Reblogged this on Prietenii Sfântului Iulian din Tars.


Lasă un răspuns

