Decît să trăim în genunchi mai bine murim în picioare!

Rugăciunea de Sîmbătă a Sf. Ierarh Antim Ivireanul

Posted in Rugăciuni, Rugăciuni pentru zilele săptămînii by Muritor on 26/01/2013

imagesRugăciunea întîi

Doamne Dumnezeul meu, Cel ce ai alungat de la mine lenevia somnului şi m-ai chemat cu chemare sfîntă, ca să mă mărturisesc Ţie pentru judecăţile Tale, primeşte smerita mea rugăciune şi dăruieşte-mi credinţă fără de ruşine, nădejde neşovăitoare şi dragoste adevărată. Binecuvîntează intrările şi ieşirile mele, faptele, cuvintele şi dorinţele mele, pentru ca să slăvesc cu mulţumire nespusa şi folositoarea Ta bunătate. căci al Tău este să ne miluieşti şi să ne mîntuieşti, Dumnezeul nostru şi Ţie slavă înălţăm: Tatălui, şi Fiului şi Sfîntului Duh, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.

Rugăciunea a doua

Doamne Dumnezeul nostru – cel ce ai făcut cerul, pămîntul, marea şi toate cele ce sînt în ele – miluieşte-mă şi mă iartă pe mine, păcătosul şi nevrednicul robul Tău, de păcatele mele cele multe. Izbăveşte-mă, Doamne, de patimile trupului şi scapă-mă de războiul cugetelor mele celor necurate.Doamne, Dumnezeul meu, apără-mă de uneltirile diavolului şi acoperă-mă cu mîna Ta cea puternică de toată năvălirea vrăjmaşului.
Doamne, Tu toate le ştii, Tu cunoşti greşelile mele şi, după cum binevoieşti, izbăveşte-mă de acestea.
Doamne, Dumnezeul mea, dăruieşte-mi Îngeri buni, care să mă conducă şi să mă îndrume.
Doamne, luminează-mi inima, pe care mi-a întunecat-o dorinţa cea vicleană.
Doamne, eu ca un om am greşit, iar Tu, ca Dumnezeu, iartă-mă şi miluieşte-mă. Doamne, vezi slăbiciunea sufletului meu şi trimite harul Tău întru ajutorul meu; dăruieşte-mi un sfîrşit bun şi desfătarea vieţii celei veşnice, pentru ca şi prin mine, păcătosul, să se preaslăvească PreaSfînt Numele Tău: al Tatălui, şi al Fiului şi al Sfîntului Duh, acum şi în vecii nesfîrşiţi. Amin.

Sursa: Conducătorul creştin înţelept

Vezi şi:

Rugăciuni folositoare de suflet

Rugăciuni pentru zilele săptămînii

Viaţa Sfîntului Sfînţit Mucenic Antim Ivireanul, Mitropolitul Ungro-Vlahiei

Lasă un răspuns

