Decît să trăim în genunchi mai bine murim în picioare!

Rugăciunea de Vineri a Sf. Ierarh Antim Ivireanul

Sf. Sfinţit Mc. Antim Ivireanul (1650-1716 d. Hr.), Mitropolit al Ţării Româneşti

Sf. Sfinţit Mc. Antim Ivireanul (1650-1716 d. Hr.), Mitropolit al Ţării Româneşti

Rugăciunea întîi

Dis-de-dimineaţă ridic duhul meu către Tine, Dumnezeule, pentru că lumină sînt poruncile Tale. Învaţă-mă, Dumnezeule, dreptatea Ta, poruncile Tale şi îndreptările Tale. Luminează ochii gîndurilor mele, ca nu cumva să adorm în păcate, spre moarte; risipeşte orice negură de la inima mea. Păzeşte fără de ispită viaţa mea, cu pecetea Sfîntului Tău Duh. Revarsă asupra mea bogata milă a iubirii Tale de oameni, pentru ca mîntuit fiind cu sufletul şi cu trupul, să slăvesc cu îndrăznire minunatul şi binecuvîntatul Tău Nume: al Tatălui, şi al Fiului şi al Sfîntului Duh, acum şi în vecii vecilor. Amin.

Rugăciunea a doua, către Prealăudata Născătoare de Dumnezeu

Stăpînă, Născătoare de Dumnezeu, nădejdea mea, tu cunoşti cugetele mele şi faptele mele şi slăbiciunea smeritei mele făpturi şi ţie îţi pun înainte sufletul meu cel întinat cu multe păcate. Tu, Stăpînă, vezi murdăria rănilor nevrednicului meu suflet. Tu, însă, dăruieşte-mi vindecare, punînd asupra mea picătura dragostei de oameni.

imparateascaAscultă-mă, Prea Curată, şi fă-L binevoitor pentru mine pe Fiul Tău şi Dumnezeu, Cel care va spune înaintea îngerilor şi a oamenilor cugetele şi faptele mele cele viclene. Să te primească pe Tine Iubitorul de oameni ca pe o Maică, pentru ca să mijloceşti pentru tot sulfetul păcătos şi deznădăjduit, ca ceea ce eşti izbăvirea şi mijlocitoarea păcătoşilor.

Miluieşte-mă pe mine, cel afundat în adîncul păcatelor, care îndrăznesc la mila Ta şi la ocrotirea Ta cea iubitoare de oameni, care îţi aduc suspin din inima mea zdrobită. Nu înceta, Stăpînă, să mijloceşti pentru mine, cel smerit şi nevrednic, pentru ca, prin ajutorul tău, să mă învrednicesc de iertarea multelor şi grelelor mele păcate. Că Tu eşti nădejdea celor deznădăjduiţi, ajutorul celor neajutoraţi, scăparea celor ce aleargă la Tine şi pe Tine Te laudă făptura în veci. Amin.

Sursa: Conducătorul creştin înţelept

Vezi şi:

Rugăciuni folositoare de suflet

Rugăciuni pentru zilele săptămînii

Viaţa Sfîntului Sfînţit Mucenic Antim Ivireanul, Mitropolitul Ungro-Vlahiei

Lasă un răspuns

