Decît să trăim în genunchi mai bine murim în picioare!

„Acest neam de demoni nu iese, fără numai cu post şi rugăciune” Matei 17:2 (I)

Posted in Izbăvirea de demoni by Muritor on 06/07/2011

Sfîntul Partenie, izbăvitorul de demoni

Sf. Ierarh Partenie de Lampsac

Odată Sfîntul Partenie, Episcop de Lampsac, a fost vizitat de un om care avea un demon în el, dar fără ca el sau altcineva să ştie de asta. Însă, ierarhul, luminat de Dumnezeu, a priceput. Aşadar, cînd omul l-a salutat, dinadins nu i’a răspuns. Văzînd demonul că tace ca un mut, s-a înfuriat şi i’a strigat:

– Noi am avut dorinţa să te vedem dar, deşi te-am salutat, tu nu ne-ai răspuns.

– Iată că m’ai văzut, i-a spus Sfîntul.

– Te-am văzut şi am priceput ce poamă eşti, a zis vicleanul cu mînie.

 – Dacă cu adevărat ai priceput, atunci ieşi din fiinţa lui Dumnezeu, i-a poruncit Sfîntul Partenie.

 Atunci duhul cel viclean a răspuns cutremurat:

 – Asta a fost tot? Să mă condamni să ies de aici dinăuntru? Dar, rogu-mă ţie, nu mă scoate din lăcaşul meu, în care de atîta timp locuiesc!

 – Dar chiar este multă vreme de cînd locuieşti în el?

 – De cînd era copil, iar pînă acum nu m’a simţit nimeni, în afară de tine! Dacă totuşi mă izgoneşti de aici, oare unde îmi vei porunci să mă duc?

 – Îţi dau şi loc unde să mergi, i-a spus Cuviosul Partenie.

 – Poate ai să’mi spui să intru în porci? a întrebat diavolul.

 – Ba deloc, ci am să’ţi dau ţie un om, în care intrînd să locuieşti, dar să ieşi din omul acesta degrabă.

După ce demonul şi-a dat seama că totul este adevărat şi nu înşelăciune, pentru că îl vedea pe Preamăritul Partenie gata să susţină şi să promită că’i oferă pînă şi om în care să se sălăşluiască, dacă, desigur, ieşea din acesta, a fost convins şi a ieşit; şi îndată a cerut ce i s-a promis.

Atunci Sfîntul Partenie însuşi a deschis larg gura sa şi i-a spus:

– Iată omul! Intră şi locuieşte!

Auzind acestea, diavolul, ca şi cum ar fi fost ars cu foc de cuvîntul Preafericitului Ierarh Partenie, a început să se tînguie şi, plecînd, a spus:

– Vai mie, în bun vas locuind eu, după atîta timp mă izgoneşti! Numai cînd te văd mă pîrjolesc! Cum să îndrăznesc să intru în tine? Cum voi putea să intru în casa lui Dumnezeu? Cu adevărat, mare este puterea celor ce’I fac Voia lui Dumnezeu!!!

Acestea zicîndu-le diavolul cel alungat în chip ruşinos, s-a dus în locuri pustii şi neumblate, iar omul ce fusese posedat a rămas pe deplin sănătos şi Îl lăuda pe Dumnezeu.

Sursa: Viaţa Sfîntului Partenie din Lampsakos 

Lasă un răspuns

