Decît să trăim în genunchi mai bine murim în picioare!

Cine vrea să ştie?

Posted in Work Buy Consume Die by Mirean on 11/11/2010

Larga răspîndire a utilizării etichetelor RFID pe mărfuri precum hainele va face posibilă ca locaţiile oamenilor, ale animalelor şi ale obiectelor să fie supravegheate la o scară globală - o invazie asupra intimităţii de proporţii orwelliene.

Problema care apare cînd RFID este numită „cod de bare îmbunătăţit” este faptul că aceasta este un neadevăr. RFID diferă de codurile de bare prin trei considerente importante:

ID unic. În cazul codurilor de bare, fiecare cutie de 330 ml de Coca-Cola are acelaşi număr UPC (ex., cod de bare), dar etichetele RFID propuse ar atribui fiecării cutii de Coca-Cola propriul său număr de serie unic. Aceste numere de serie ar putea fi captate la punctul de comercializare şi înregistrate cu identitatea celui care le achiziţionează, după cum reiese aceasta dintr-unul cardurile sale de credit sau din cardul de fidelitate. Astfel de legături ar putea conduce la o evidenţă globală a obiectelor, în care şirul de posesori succesivi ai practic fiecărui lucru de pe pămînt ar putea fi înregistrat într-o baze de date şi folosit pentru a monitoriza călătoriile şi activităţile oamenilor.

Cine ar vrea să scaneze etichetele RFID ale altei persoane? În timp ce marile afaceri îşi vor spune că nimeni nu îşi propune să citească etichetele RFID după ce bunurile sunz vîndute, noi nu credem asta nici o secundă. S-a identificat trei grupări foarte interesate de dobîndirea în secret a datelor conţinute de cipurile spion ale lucrurilor pe care le deţineţi: comercianţii, agenţii guvernamentali şi infractorii.

Comercianţii vor datele etichetelor pentru a vă identifica şi pentru a crea profilul posesiunilor dumneavoastră, astfeş încît să vă borbandeze cu materiale de marketing şi publicitate, oriunde aţi merge.

Agenţii guvernamentali tînjesc la puterea tăinuitelor cipuri spion pentru a monitoriza activităţile politice şi locuinţele cetăţenilor.

Şi, bineînţeles, infractorii abia aşteaptă să identifice ţintele uşoare şi articolele scumpe, prin scanarea de la distanţă a conţinutului sacoşelor de cumpărături şi al servietelor dumneavoastră.

Citirea de la distanţă. Etichetele RFID pot fi citite de la distanţă de către oricine are dispozitivul de citire corespunzător, direct prin hainele oamenilor, prin portofelele, rucsacurile sau genţile lor – fără ştirea sau consimţămîntul lor. Ele crează o formă de de vedere cu razele X, care ar putea permite altor persoane să identifice oamenii şi lucrurile pe care aceştia le poartă sau le au asupra lor. În viitorul creat de cipurile spion, dispozitivele de citire ar putea fi ascunse în magazine, clădiri publice, case, chiar şi spaţii deschise, precum parcurile, pentru a vă „percheziţiona” electronic în timp ce treceţi pe lîngă ele, observînd tot ceea ce posedaţi – pînă la detaliile mărimii şi culorii lenjerii dumneavoastră intime. Întrucît citirea datelor ar fi silenţioasă şi invizibilă, nu aţi putea fi niciodată în cunoştinţă de cauză.

Riscurile asupra sănătăţii. Spre deosebire de cititoarele optice asociate cu codurile de bare, dispozitivile de citire RFID emit energie electromagnetică peste nivelul obiţnuit. Întrucît corporaţiile mondiale speră să insereze cititoare RFID în pereţi, podele, portalurile uşilor, stelaje – chiar şi în frigiderele şi dulapurile cu medicamente din casele noastre –, noi şi copii noştri am fi bombardaţi continuu cu energie emanată din aceste dispozitive. Cercetătorii în medicină au început să ridice probleme în legătură cu efectele pe termen lung asupra sănătăţii, cauzate de acest tip de expunere prelungită a oamenilor la nivele joase de radiaţie electromagentică.[1]

„Cipurile spion” de Katherine Albrecht şi Liz McIntyre


[1] Robert Uhlig, “Anti-Theft Tags “Pose Danger to Children””, Telegraph Group Limited

Anunțuri

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Cine vrea să ştie? Thu Nov 11, 2010 12:41 pm Problema care apare cînd RFID este numită „cod de bare îmbunătăţit” este faptul că aceasta este un neadevăr. RFID diferă de codurile de bare prin trei considerente importante: ID unic. În cazul codurilor de bare, fiecare cutie de 330 ml de Coca-Cola are acelaşi număr UPC (ex., cod de bare), dar etichetele RFID propuse ar […] […]


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: