Decît să trăim în genunchi mai bine murim în picioare!

Legionarul

Posted in Poezie by Mirean on 08/11/2010

Iar sângele de-mi picură pe Ţară, din fiecare strop creşte-un altar...

Se svârcoleau în gropniţi voevozii,

gemeau vlădici, în cripte, şi panduri.

Ciolanele moţeşti trosneau sub bozii,

zarea murea, vântul cobea, oftau păduri…

Prindeau din temelie să se mişte

parânguri şi rarăuri de granit.

Bejenii lungi şi bice de restrişte

isbeau din nou în Neamul orospsit.

Şi mi-am lipit urechea de morminte

şi-am auzit cum auie şi plâng.

Şi-am ascultat, în băltăreţi fierbinte,

ce greu oftează codrii când se frâng.

Şi-am isbucnit atunci ca o vâltoare,

învârtejit din cremene şi fier…

În coastă am o pajură de soare,

pe umeri vifor duc, pe frunte, cer.

Mă’nchin spre Feldioara şi Rovine,

mă plec pe oseminte de rumâni,

ţărâna cnejilor o port cu mine

şi beau trecutul Ţării din fântâni…

Când braţu-mi cade aprig ca o spadă,

pedepsitor de mişelie şi trădări,

senin rămân cu fruntea pe baladă

şi pe obraz aprind lumini şi zări.

Biserici noui cu creştetul ca luna

din mâna mea răsar cum nişte crini.

Cu târnacopul meu despic furtuna

şi cu mistria mea zidesc Destin.

Zâmbind, primesc şi temniţă şi roată,

mucenicia o aştept şi-o cer.

În temniţă, Iisus mi se arată

şi-mi oblojeşte rănile cu cer.

Iar sângele de-mi picură pe Ţară,

din fiecare strop creşte-un altar…

Ler, Lerui, Ler, din jertfa legionară

Înalţă, Doamne, – o Ţară ca un har!

de Radu GYR

Tagged with: ,

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Georgiana T said, on 08/11/2010 at 15:27

    frumos! nu stiam poezia! multumesc!:))

    • Mirean said, on 08/11/2010 at 17:01

      Şi eu încă o dată îmi exprim regretul că nu se spune nimic, dar absolut nimic în şcoli, despre Radu Gyr şi alţi eroi ai neamului nostru. Se cresc copii cu minţi adormite, robi ai unui sistem care are scopuri meschine.


Lasă un răspuns

