Decît să trăim în genunchi mai bine murim în picioare!

Am inteles pacatul ce apasa peste casa mea

Posted in Poezie by Mirean on 12/05/2010

Am inteles pacatul ce apasa peste casa mea
ca un muschi stramosesc.
O, de ce am talmacit vremea si zodiile
altfel decat baba ce-si topeste canepa in balta?
De ce am dorit alt zambet decat al pietrarului
ce scapara scantei in margine de drum?
De ce am ravnit alta menire
in lumea celor sapte zile
decat clopotarul ce petrece mortii la cer?

Da-mi mana ta trecatorule, si tu care mergi,
si tu care vii.
Toate turmele pamantului au aureole sfinte
peste capetele lor.
Astfel ma iubesc de-acum :
unul intre multi,
si ma scutur de mine insumi
ca un cane, ce-a iesit dintr-un rau blestemat.
Sangele meu vreau sa curga pe scocurile lumii
sa-nvarta rotile
in mori ceresti.

Sunt tremur de fericire :
ziua intreaga deasupra mea,
puterile pasaresti au aratat in triunghiuri
spre tinte luminoase.

Cules din volumul LUCIAN BLAGA * POEZII, Editura Minerva Bucuresti-1981

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. fane said, on 17/05/2010 at 09:49

    Blaga este fenomenal , mi-a placut dintotdeauna . Are o subtilitate care te face sa citesti foarte concentrat fiecare vers . Foarte frumos !

    Multumesc !

    Doamne , ajuta-ne !


Lasă un răspuns

