Decît să trăim în genunchi mai bine murim în picioare!

Legendă fără sfîrşit

Posted in Poezie by Mirean on 17/02/2010

Hatîr de voi că dracii vi se-arată!
Eu zac aici de multe zeci de ani
şi nu-i văzui la faţă niciodată,
ci doar cu mine însumi mă luptai.

Neglorioasă-i rîvna mea şi-mi pare
pustia-ntreagă doar o fundătură,
cît Dumnezeul fraţilor de mare
şi cît păcatul strămoşesc de pură!

Sătul mă simt de mine pînă-n gît
şi plictisit de-atîta rugă-amară,
căci nici nu-mi ţine duhul de urît,
nici nu mă face dracul de ocară.

De-aş mai avea destulă vlagă, poate
aş lua spre lume calea înapoi
şi pasul din cetate în cetate
mi l-aş purta spre vremurile noi.

I-aş învăţa pe tineri să n-asculte
de cei bătrîni, ce nu mai pot iubi,
ba i-aş mîna spre patimi mari şi multe,
prin iarmaroace, nu prin sihăstrii!

O, cîtă viaţă netrăită este,
cît larg de zări se cască şi ne-mbie!
În timp ce raiul sună a poveste,
splendoarea firii-i doldora de vie!

De-am dobîndit cu vremea vreo virtute,
bolnav mă simt şi vinovat de ea:
cînd neamul Iudei stă să te sărute,
virtutea sună ca o piază rea…

Puteam oricînd să fiu orice pe lume,
căci mă născusem nobil şi bogat
şi dobîndisem din juneţi renume
de ritor bun, dar şi de brav bărbat.

Puteam orice, oricum, oricînd, oriunde…
dar m-am lăsat tîrît de o nălucă…
Ce-oi fi crezut că poate-n ea ascunde
pustia asta tristă şi uitucă?!

Am dat din mine tot, cu zel şi pară,
şi n-am primit în schimb un semn măcar!…
De-s îngeri sus, la mine nu coboară,
iar jos de-s diavoli, mie nu-mi apar…

Dar mi-s aici, în carne şi în oase,
şi ruga mea făcu potecă-n cer!…
De ce în seamă nu mă bagi, Hristoase?!
De ce nu-mi dai tîrcoale, Lucifer?!

Trec peste mine sarbezi şi ciudoşi
cumpliţii ai, de nu-i mai ştiu la număr,
şi parc-aş fi-n deşert din moşi-strămoşi,
purtînd povara crugului pe umăr…

Fii blestemat de-a pururi, Isihie,
că m-ai momit aici pe urma ta!
Şi voi, ce-mi staţi în jur şi-mi plîngeţi mie,
nu dau pe plînsul vostru o para!

Dar nu era ţipenie de frate
să plîngă-n jur, ci numai piatra sură…
Şi-acela cică pînă azi se zbate,
că-l scuipă moartea iar şi iar din gură…

Autor: Răzvan Codrescu

Lasă un răspuns

